Galicien!

Nu ar jag framme! Vi tog taget kl 22.30 pa fredagkvallen och kom fram ca halv sju imorse, sa det forsta vi gjorde var att sova fram till halv tva :P Da kande vi att vi levde igen, och annu mer sa efter en lunch med empanada fran Rakels farmor, paella gjord av Rakels mamma (gudomlig!) och hemgjord membrillo med manchego. Kaffe pa det sa var vi redo. Det kanns valdigt mycket som hemma har, det ar mulet med regndis eller regn i luften hela tiden, och nar vi (Rakel med familj och hennes basta van Rosa) akte upp i bergen med bilen for att se det otroligt vackra landskapet (har ar det som host fortfarande, allt ar gult och brunt och blott) sa blaste det sa paraplyerna gick sonder och kylan var sa ra att den gick in i benmargen. Men byn dar vi stannade var sa otroligt pittoresk, alla husen i sten och en del till och med med stratak, ojamn kullersten, en liten kyrka hogst upp i byn och traditionell musik som strommade fran en oppen dorr dar tva invanare stod och kallpratade. Jag fick en otroligt stark kansla av att vara i Irland, och det ar inte sa konstigt med tanke pa att mycket av kulturen har (musiken, arkitekturen etc) kommer fran celterna. Vi varmde oss i alla fall med en kaffe till innan vi akte ner igen, och da var det redan morkt. Nu ar vi hemma och vilar en stund innan vi ska fixa oss iordning for att ga ut och ata med alla Rakels kompisar, och sedan ga ut pa stan. Vi hoppas att det inte kommer regna for mycket pa oss :)

Men som sagt, om jag tyckte det borjade bli kallt i Alcalá maste jag ta tillbaka det nu, det ar ingenting jamfort med har. Jag vill inte ens tanka pa hur det ar hemma, men jag kommer ju snart fa se med egna ogon ;)

Kramar!


Kommentarer
Postat av: mor

Ja här regnar det idag, ca 5 grader varmt..så inte mycket att hänga i julgranen(ha ha)

Idag har pappa "spunnit", jag tog mig i kragen och gick Årsta- Tanto rundan. Sedan gick vi till Stadsmissionen och kollade lite. Nu väntar femte filmen med Johan Falk!

Kramar från oss i Svedala

2009-12-05 @ 21:37:26
Postat av: Jonas

Låter som en mysig tillvaro! ^^. Som variation från allt regn så har det faktiskt småhaglat lite i v-ås.. yay... Som lite fakta är det 306,3 mil mellan oss just nu. Tillbaka till triggerpunkterna nu... Puss!!

2009-12-06 @ 20:10:10
Postat av: Morfar & mormor

Det var trevligt att du får se Galicien också. Vädret låter som det vi har. Hur stort är Galicien och vad lever man av där? Är språket annorlunda - är det möjligen dialekter av den 'normala' spanskan? Vi kanske får veta mera när vi ses i jul!

Välkommen hem!

Tullinge 091207

2009-12-07 @ 17:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0