Inte sympatifiske, jag lovar!

Många av er som känner mig vet säkert att jag är helt beroende av listor - inköpslistor, önskelistor, topplistor, men framförallt och abslout oftast blir det ATT-GÖRA-LISTOR. Det är det ultimata sättet att få struktur för mig; få ner allt på papper, se det objektivt, få stopp på snurret i tankarna. Gärna även ordnat efter prioritetsgrad. När man sedan har gjort en sak på listan är det en enorm tillfredsställelse att sätta en bock bredvid (eller som jag oftast gör, dra ett stort fett streck över) punkten på listan.
Just nu är det definitivt läge för en lista. Med tre uppsatser och två presentationer att få till innan jul, samt 6 romaner att läsa och två arbeten i lingvistik, förutom den allmänna inläsningen av ämnena vi bör göra i manualer etc (som jag just nu ignorerar), så spenderar jag i princip all ledig tid med plugg. Jag inser att det är en brist jag har, jag blir ganska lätt manisk om jag har mycket att göra och kan inte koppla av förrän det är gjort. Jag försöker. Och tack för all uppmuntran, det hjälper! :)

På söndag ska till exempel jag och Lea in till Madrid igen för att besöka El Rastro (ungefär "Spåret"), en stor marknad i området La Latina, och såklart Pradomuséet. 

Och för att prata om något mycket roligare så fick jag post igen idag, från mormor och morfar som skickade ett jättefint kort! Jag har också fått ett till brev från farmor som jag inte berättat om, och innan dess skickade ju mina föräldrar en bok jag behövde och var så omtänksamma att jag också fick med en tidning om mitt favoritämne, språk! :) Så postlådan har knappt hunnit kallna mellan leveranserna ;)

 Tills vi hörs (och ses för vissa!) igen: Massa kramar!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Mycket på g hör jag sötnos, tror det är bra som du gör det här med listor. Att strukturera kaos är att ta bort den stressfulla kärnan av det.

Du får ha som morot att när du kommer hem sen igen så ska jag pyssla om dig och passa upp på dig så du får vila ut ^^.

2009-11-12 @ 20:00:27
Postat av: mamma

Ha det så kul i Madrid, jag blir så sugen på att besöka Prado- museet igen, det var verkligen maffigt!

2009-11-12 @ 20:48:02
Postat av: Genetisk föregångare

Bah, bara bra att du har lite småplock att förströ dej med så tiden inte står still. Annat var det på min tid, då fick man minsann ...osv.

Snart ses vi. Nått vi ska ta med?

2009-11-13 @ 22:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0