Svenskt lördagsmys

Igår (fredag) läste jag ut "Pazos de Ulloa", och efter att ha spenderat även merparten av idag med att läsa har jag nu bara kvar ca 100 sidor av "Doña Perfecta". Min läsrytm blev lite störd runt klockan 11, då Marisol kom med en rörmokare för att byta vårt handfat. Jag kanske inte har berättet det när jag tänker efter, men vi har haft stopp i handfatet i mitt och Rakels badrum två gånger nu, och till slut bestämde sig alltså värdinnorna för att byta det. Så det blev till att försöka stänga ute borrljudet med hörlurar tills de var klara runt 13. Vid det laget hade Rakel och Rodrigo (som är här och hälsar på igen) åkt in till Madrid, och Emma också för att träffa sina föräldrar som tagit in på hotell där. Så lugnet efter stormen kompenserade. Runt 18 lade jag ner plugget för dagen för att träffa Sabina och Jessica. Vi gick till Carrefour för att göra inköpet till en trerätters middag de planerat, som vi sen gick hem till Sabina och lagade och åt. Bildbevis på detta finns snart på fejan. Till detta blev det romantisk komedi och sedan nostalgi med "Neverending Story" :) Imorgon fortsätter mina litterära eskapader, och föroppningsvis kan jag också få ordning på vad sjutton jag ska skriva litteraturuppsatsen om. Det är också gudomligt skönt att båda lektionerna i Prehistoria (med den galna läraren) har blivit inställda nästa vecka, vilket betyder att jag är ledig måndag och torsdag (=mer tid till att plugga, inget att vara avundsjuk på alltså :P). Nu ska jag sova, behagligt medveten om att jag har sovmorgon imorgon! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0