We're getting there

Jag har faktiskt bockat av några punkter på min mentala checklista innan jullovet. Jag är klar med uppsatsen om mochicafolket, men jag skjuter upp att lämna in den för jag är rädd att den är för dålig. Jag har läst klart två romaner till och är halvvägs genom den tredje. Det fattas bara ett par sidor på litteraturuppsatsen. Så man kan säga att när jag gjort klart den och haft min muntliga presentation av historieuppsatsen så fattas bara uppsatsen i Lenguas y dialectos de España, lite mer läsning och uppgifterna i lingvistik som vi inte ens fått än.

Det som har varit skönt är att litteraturuppsatsen går relativt fort att skriva, jag märker att det är detta jag tycker är roligt, och jag behövde känna det efter historieuppsatsen där jag fick tvinga ur mig varje mening med gråt och tandagnisslan. Och som sagt så är jag trots det inte säker på att den duger eller att det är vad läraren vill ha. Men i litteraturen känner jag mig på hemmaplan.

Ikväll blev det middag ute med Jessica och Sabina, vilket var skönt eftersom morgonlektionen var inställd för att läraren var sjuk och jag suttit inne mest hela dan förutom eftermiddagslektionen som bara var en timme.

Längtar efter första december så jag kan börja spela julmusik och julmysa, även om det inte blir så mycket pynt här. Men restaurangen vi var på hade verkligen tagit julen på allvar, det var glitter och julgran och kulor och epilepsibelysning överallt! Kombinerat med lite spansk folkmusik och paella, riktig julstämning :P

Nu blir det bingen, imorgon har jag historia och dialekter på schemat. Kramkram!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Du tycker jag är en inspiration! Jag tycker du är det. Du skriver uppsats på uppsats medan jag mest sitter å glor på min egen! Men nu känner jag att jag verkligen måste ta tag i det... så man faktiskt får lite jullov också!

2009-11-26 @ 11:11:07
URL: http://unwrapping.blogg.se/
Postat av: Lisa

I want you home. In my apartment. For sushi and shit.

2009-11-26 @ 12:59:30
Postat av: Mamma o Pappa

Åhh vad det var härligt att träffa dig, fast det blev ju kort men underbart är ju just det sägs det!Vi längtar efter dig och nu ses vi ju snart igen.

2009-11-26 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0