Helgen som kommer

Nu är det nära! Imorgon efter lektionerna åker jag ut till Barajas för att hämta Lisa! :D Torsdagen kommer kännas lång...

Inte mycket nytt att berätta annars, det mesta flyter på. Jag stör mig på min lärare i Prehistoria de Amerindia, men man kan ju inte tycka om alla, resten av mina lärare är toppen. Men denna kvinna... jag anstränger mig för att gilla henne, men varje lektion säger hon något som hindrar mig. Typ "Jag repeterar ingenting, ni får helt enkelt lyssna noga." Hon skriver inte heller upp saker på tavlan. (Trots att ämnet handlar om städer och gudar med helt outtalbara namn som Teotihuacan eller Quetzalcoatl.) Eller "Ja, de som inte är här i dag har ju missat sin chans att få det här materialet. Synd för dem." Eller (i förbigående, efter att för typ två veckor sen sagt att vi ska göra en muntlig presentation) "Och så ett arbete förstås." Och när en elev frågar hur stort, med förvånad ton: "Ja, absolut inte mindre än 7 sidor." Wtf?! Det slänger hon ur sig som om det var ett litet glosförhör, en uppsats på sju sidor som för min del kommer handla om ett folkslag jag aldrig hört talas om och hur neurologi (som jag vet ännu mindre om) representeras i deras ikonografi. En kakbit, plättlätt liksom. Speciellt med tanke på att jag ska skriva liknande uppsatser i två andra ämnen (där lärarna dock är underbara). 

MEN. Allt det där får vänta. Nu väntar en pluggfri helg med Lisa, Madrid, turism, shopping och Halloween! :D

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ingen utmaning är för stor för dig sötnos, bara att härda ut alla Caligulas du kan tänkas stöta på där nere (refererar då inte till kejsaren utan karraktären i Bergmans film "Hets" ^^). Du och Lisa lär ju gå och titta på Saw VI så traditionen hålls vid liv :D, because: "If it's Halloween, it must be Saw!" ;)

2009-10-28 @ 16:41:46
Postat av: Lina

vet inte om lisa skulle ha så mycket utdelning av det eftersom den är dubbad ;) men vi får väl se! :)

2009-10-28 @ 23:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0