Helgen med Jessica och Malin

De kom till slut, runt midnatt, och bara tomten var vaken (eller jag, i det här fallet). Vi drog ut på stan för att spana in Alcalás nattliv, som otroligt nog var helt dött klockan 2 en fredagnatt. Det var ungefär som när man kommer till klubben klockan 22 och väntar på att det ska dra igång. Vi höll ut till 4 då de stängde och däckade i lägenheten.

Klockan 10 morgonen därpå gick vi upp för att dra oss in till Madrid. Det blev alla de turistiga sakerna, Pradomuséet, El Retiro, Plaza Mayor och Sol. Efter lite logistiska diskussioner bestämde vi oss för att ge Alcalá en chans till, så vi åkte hem, gjorde oss i ordning och gick ut igen vid halv två-tiden. Nu hade det artat sig, vi tog en drink pa Gabanna (där Jessica fick jobberbjudande och gratisdrinkar till oss alla) och drog sedan vidare till Capícúa där vi var dagen innan men som nu var full. Idag stängde de kl 6, men vi gick ändå hem vid 4 efter en lyckad kväll eftersom vi skulle upp tidigt.

Närmare bestämt klockan 8. Mardröm. Vi släpade oss upp och gick ut på stan för att se något mer än nattklubbarna. Efter en lunch på ett café fick vi skynda oss hem för att taxin kom tidigt, och hux flux så var de borta igen lika snabbt som de kom. Jag satte mig vid skrivbordet och börjad efter några timmar känna hur sömnen smög sig på, men Jessica hörde av sig med förslag om middag och bio för att säga hej då till Sabina, så jag kunde vakna till lite. Supergod middag,  och vi gick jättemätta till bion och spillde ut oss i sätena (som är gudomligt mjuka och rymliga här) för att kolla Sherlock Holmen (som var riktigt bra). 

Sen dess har det inte varit lika roligt,  jag har suttit 9-14 och 16-19 måndag och tisdag med plugget, och så lär det fortsätta. 
Jag tror vi hörs igen när det är över! 

Kommentarer
Postat av: mamma & pappa

Keep up the good work!!

Vi ses snart!

2010-01-20 @ 09:01:46
Postat av: K

Jag har inte läst Sofis värld, men jag har ett minne av att ha sett den på tv. Fått för mig att den är förhållandevis tråkig, men precis som du tror jag att det är möjligt att jag kommer att uppskatta den nu när jag nått en mer aktningsvärd ålder. ;)

2010-01-24 @ 18:22:49
URL: http://unwrapping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0