Tillbaka

Kom alltså tillbaka till Madrid på fredagkvällen. Skulle landat strax efter 20 men vi blev lite försenade, så jag var hemma i lägenheten runt halv elva. Jag tror att Emma har haft en liten FF-fest i lägenheten efter att vi stack, för diverse möblemang i vardagsrummet var trasigt när jag kom och det stod disk och sopor kvar i köket.

Lördagen spenderade jag på att kurera min lilla förkylning. Det blev täcket i soffan med näsdukar, vattenflaska dator, och många filmer på tv (tack spansk television!), och idag känner jag mig helt bra. Därför ryckte jag upp mig lite, diskade, gjorde mig iordning och gick ut på promenad. Har börjat lite försiktigt med litteraturtentan, uppvärmning inför imorgon då lektioner och seriöst plugg drar igång. Emma (och hennes kompis som verkar vara ett plåster på henne nuförtiden) kom hem vid halv fyra-tiden, men är nu ute igen för att äta.

Har galet mycket hemlängtan, fick liksom som en överdos av pojkvän, familj, vänner och svenskt väder när jag var hemma, och nu är det jobbigt att få in rutinen igen. Men just när en månad kändes som en oöverskådligt lång tid tittade jag i almanackan och insåg att det är i helgen som Jessica och Malin kommer! Kände då att jag fick energi för att ta tag i veckan däremellan i alla fall :) Resten av månaden får ordna sig på något sätt helt enkelt. Det som tröstar lite är att alla är i samma sits här i Alcalá, Erasmusstudenter och spanjorer. Emma har till exempel en tenta nästa vecka som hon inte börjat plugga till, min första är i alla fall den 25:e. Men nog om det, jag skulle kunna ranta om plugg i flera inlägg om jag tillät mig.

Nu är det i alla fall mindre än en månad kvar innan jag får åka hem för gott.
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Klarade mina två första praktiska slutprov älskling!!!! =D

2010-01-12 @ 13:25:49
URL: http://dormio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0