Wilde, Alice, Waugh, Jordan och ankor i bokpaket

Idag kom äntligen mitt presentkortspaket från adlibris! Jag kunde självklart inte hålla mig utan beställde för lite mer än 200 kronor, men för en dryg hundralapp (när presentkortet var avdraget) kunde jag idag packa upp:

Knife of Dreams av Robert Jordan, del 11 i en av de bästa fantasyserierna genom tiderna.

Brideshead Revisited av Evelyn Waugh, boken bakom den populära tv-serien och den inte lika populära filmen...

The Importance of Being Earnest av Oscar Wilde. Lite av en chansning, jag vet bara att jag tycker Wilde skriver underbart.

Alice in Wonderland and Through the Looking Glass av Lewis Carroll. Såg nyligen filmen med L och skämdes lite över att jag inte läst dem när hon hade läst båda, så...

Disney's Hall of Fame: Don Rosa bok 2. Bok 1 var tillfälligt slut precis när jag tänkt slå till! Grr. Fick nöja mig med nr 2 och gå och sukta lite efter del 1 ett tag till... Tills jag vinner ett nytt presentkort kanske? ;)

Har i alla fall spenderat dagen med att bläddra i den senast listade av dessa böcker, skratta och känna nostalgin. Man blir aldrig för gammal för Don Rosas detaljrika, finurliga och lärorika ankserier!

Kommentarer
Postat av: K

Du kommer inse hur mycket bättre Alice är i bokformat allt underbart nonsensspråk som är Alice. Filmen suger purjo. Inte ens skådespelarinsatserna är speciellt bra. Å jag säger bara, "Vadå 3D effekter?!"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback