Stadshuset i Stockholm

Författare: Mats Wickman
Puliceringsår: 1993

Denna bok inköptes i Stadshusets souvenirbutik som ett led i en vidareutveckling av min guidning där, och jag fick det jag ville ochj så mycket mer! Är du intresserad av Stadshuset är denna lilla bok oumbärlig, men även om du bara är en stockholmare som vill få sig lite allmänutbildning om stadens historia till livs så får man det. Anekdotisk och informativ, mycket bilder. En del av det som stod visste jag redan innan, men det var samtidigt en bekräftelse att se det som man berättat om på sina visningar i tryck, det ger det lite mer pondus känns det som. Sammanfattningsvis, en väldigt informativ, rolig och välskriven bok om en av Stockholms vackraste byggnader som man bör läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback