Stockholms Kulturfestival

...blev det inte mycket av med för mig. Men jag hade ju tid för det bästa, festivalens avslutning: Världens längsta bokbord, såklart! Efter jobbet skyndade jag mig till Drottninggatan för att sluta upp med K och frossa i böcker. Trots att jag inte varit duktig som K och rensat upp i bokhyllan gick jag efter knappt tre timmar däriftån med tre nya böcker: Brave New World av Aldous Huxley, The Hound of the Baskervilles av sir Arthur Conan Doyle och en gammal fin bok med bland annat legenden om Sankt Göran och draken. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag var ganska lättad när Drottninggatan närmade sig sitt slut och borden tunnades ut. Hur mycket som helst för en bokälskare, det var ganska frustrerande att inse att man inte skulle kunna gå igenom ALLT utan behöva sortera lite för att orka. Mycket trevligt var det i alla fall, både fynden och sällskapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback