Trippelläsning

Problemet som jag har för tillfället tror jag att många i bokbloggosfären upplever eller har upplevt, nämligen att man har så många böcker man vill läsa att man inte kan bestämma sig för vilken man ska börja med. Detta har lett till att jag för närvarande läser tre böcker samtidigt. Jag var mitt uppe i att läsa om The Wheel of Time-serien eftersom en till del kommit ut nyligen, och höll just på med del 8. Under semestern i Spanien började jag att läsa länge efterlängtade Shantaram som jag fått i present av K för det specifika syftet. Bägge dessa böcker tar lite tid att läsa ut, den första på knappa 700 sidor och den andra på dryga 900. Så när jag var med i det sommarsköna bokbytet och fick en massa spännande böcker som man ville börja med var jag ju såklart tvungen att göra det, och orkade inte vänta tills jag läst ut de två jag höll på med. Så nu läser jag Shantaram till frukosten, The Path of Daggers innan jag sover och Snow in August på tunnelbanan. Så bli inte oroliga om det inte kommer någon recension på ett tag - det kommer att komma tre i snabb följd om ett tag!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har också tre böcker på gång vilket jag tycker är väldigt praktiskt. För att inte blanda ihop handlingen (då samtliga är deckare/thrillers) läser jag en bok på tyska, en på engelska och den tredje på svenska. Det fungerar väldigt bra, jag läser helt enkelt den jag känner mest för just där och då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback