Bokpaketet!

Igår kom bokpaketet från min hemliga bokvän i det sommarsköna bokbytet! Jag kom hem från Spanien dagen innan, så det var perfekt timing. Tänk vad glad man kan bli av att få paket! Och jag blev ännu gladare när jag öppnade det:


Däri hittade jag tre böcker! Ingen av dem är någon jag känner igen, men de verkar väldigt intressanta och spännande, och framförallt Snow in August av Pete Hamill lockar, historiskt drama med, som jag förstår det, övernaturliga inslag? Helt up my alley. Sunset limited av James Lee Burke har även den historiska kopplingar, en mysteriebetonad roman med sina rötter i en Ku Klux Klan-bränning i Amerika. Båda är dessutom på engelska så som jag föredrar. Som en bonus (?) var där som sagt en tredje pocket, Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Björn Sortland, en liten sorglig kärleksroman som jag tror jag ska sätta igång med direkt. Jag gillar speciellt att en krona per bok skänks till Rädda Barnen, två bra saker kombinerade med varandra! Recensioner på alla tre kommer så fort jag hunnit igenom dem :) 
Förutom dessa förträffliga böcker var det ju också en hel del annat i paketet. Jag fick en lugnande ansiktsmask och ett doftljus, som garanterat kommer användas i kombination :) En supersöt liten somrig skrivbok att plita ner tankar i (eller kanske några listor, mitt beroende). Ett kakpaket som kommer att fikas upp till kaffet i sommar, en påse Polly (man kan inte bara ta en!) i speciell Summer edition, ett flertal söta karameller och ett par tepåsar med smaken orientalisk kanel. Faktum är att jag har provat detta te, det lyckades inte helt omvända mig, men jag har aldrig provat det tillsammans med choklad som föreslås av min hemliga bokvän. Så det kommer jag definitivt göra! :) 
Och så var där såklart ett fint vykort med några ord från bokvännen själv. Tack så otroligt mycket för detta fina, somriga paket! Det gjorde mig jätteglad och det gör det fortfarande, och det kommer att göra det när jag läser böckerna och använder allt du skickade med! Nu vill jag veta vem du är ;)

 

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Det var ett härligt och välfyllt paket! Det är kul att se vad alla hittar på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback