Avslöjande önskelista

Som komplement till min tidigare publicerade topplista tänkte jag på förslag från K även lägga upp en önskelista med böcker jag brukar hålla utkik efter som jag gärna skulle vilja äga. Den är väldigt specifik, har inga direkta författare som jag läser allt från. Eller jo, det har jag, men jag har redan alla deras böcker. Så det går ju inte. Men jag har i alla fall fått ihop några romaner. Och lite seriealbum.

A Knife of Dreams av Robert Jordan

Brideshead Revisited av Evelyn Waughn (den svarta utgåvan med en rökande man på framsidan)

The Vampire Lestat av Anne Rice

One Flew Over the Cuckoo’s Nest av Ken Kesey

Stranger in a Strange Land av Robert A Heinlein

The Time-Travelers Wife av Audrey Niffenegger

Pride and Prejudice and Zombies av Seth Grahame-Smith

Animal Farm av George Orwell

Walt Disney’s Hall of Fame: De stora serieskaparna: Don Rosa 1 och 4-10 (Dessa är alltså stora seriealbum. Det finns 10 stycken med Don Rosa, den mest geniala Kalle Anka-tecknaren genom tiderna.)

Annars är ett stalltips när det gäller mig att böcker gör mig glad, vilken det än är. Varför säger man stalltips egentligen? Har det med trav att göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback