Kandidatuppsatsen

Ämnesvalet till min kandidatuppsats är äntligen klart. Jag kommer att titta på de kulturspecifika företeelserna i Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist och analysera hur de har översatts till spanska. Det känns klockrent och jättekul, jag hade faktiskt inte läst boken innan jag bestämde mig men det är sprängfylld med saker där jag bara frågar mig "HUR??", hur sjutton har man lyckats översätta detta till spanska så att det är förståeligt i deras kultur? Referenser till Sällskapsresan, Sveriges politik under 70-80-talet, snus och versen "Livet är underbart när underlivet är bart" är bara några av de många mystierierna som jag kommer få svar på när jag läser översättningen. Spännande, eller hur? :)


Kommentarer
Postat av: K

Låt den rätte komma in är ett bra ämne, jag skrev min b-uppsats på den ju :)

Postat av: Bävern

gud vad bra, då kan jag ju få lite experthjälp om det kniper! ^^

2010-03-16 @ 09:08:59
URL: http://baver.blogg.se/
Postat av: Annika

Det låter onekligen spännande! Jag önskar dig ett stort lycka till!

2010-03-18 @ 20:48:37
URL: http://alkb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback