Kurslitteratur på Institutionen för nordiska språk

Har jag dött? Eller ännu värre - har jag slutat läsa? Nej då, ingetdera. Faktum är att jag läser två böcker just nu, Crossroads of Twilight av Robert Jordan och Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Det går bara väldigt långsamt med min nöjesläsning just nu, eftersom det mesta av min lästid upptas av till exempel Vägar genom texten av Hellspong och Ledin, Jämställt språk av Karin Milles, Textvård, Datorn granskar språket av Rickard Domeij och Skrivboken av Siv Strömqvist. En del av böckerna är utomordentligt relevant och intressant kurslitteratur, andra känns som bortslösade hundralappar. Oavsett så blir det mycket kurslitteratur och inte så mycket skönlitteratur, och därmed långt mellan inläggen. Bara så att ni vet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback