Re:Re: Sommarskönt bokbyte

Så, inlägg nummer två i det sommarsköna bokbytet! Efter att ha läst instruktionerna på En bok om dagen insåg jag att mitt förra inlägg kan behöva kompletteras lite, förutom det jag tänkt skriva i detta inlägg. Bland annat har jag ju faktiskt nyligen inventerat min bokhylla, och skapade då en komplett lista över böcker jag äger, och vilka av dem jag har läst. Väldigt passande inför det kommande bytet! Jag har även en önskelista som uppdateras kontinuerligt, men det är ju minst lika roligt att bli helt överraskad och kanske läsa något man inte tänkt :) Vad gäller böcker i andra hand har jag verkligen inget emot det; jag ställer mig snarare positiv till det, eftersom det sparar på miljön lite :)

Lite fler detaljer om mig, då: Inga allergier, däremot är jag vegetarian som jag nämnde i det förra inlägget. Om nu det är relevant, jag räknar inte med några blodiga biffar i ett postpaket...;) Förutom den förbehållningen är jag verkligen inte kinkig när det gäller ätbara saker, surprise me!
Jag är ingen stor tedrickare, men jag väntar fortfarande på att upptäcka det speciella teet som kan omvända mig från kaffe. Vi har dock ingen kaffebryggare hemma, utan en maskin som använder kapslar, så bryggkaffe funkar inte.

Jag blir glad av allt som är lila. Allt! Mer behövs inte sägas på denna punkt :)

Förutom det jag nämnde i förra inlägget (spinning, semester, tv-spel) lyssnar jag också gärna och mycket på musik, hårdrock och mjukrock är det som går mest. Eftersom jag nyss lade konståkningen på hyllan har jag också för vana att lyssna mycket på filmmusik för att spana efter potentiell programmusik. Det blir pampiga filmer med snyftslut om jag får välja; Titanic, Agora, Gladiator hör till favoriterna. Även filmer med en sån där underbar oväntat vändning precis i slutskedet; The Illusionist, The Prestige, Saw 1 och 2, Shutter Island är också grymt bra.
Bästa avslappningen (förutom läsning) är enligt mig att tända ljus och göra sig ett mini-hemma-spa; ansiktsmask, fotbad och Enya. Tyvärr har jag inget badkar (hade varit perfekt) men denna "reducerade" version gör också susen efter en veckas plugg eller jobb :)

Nu kommer jag inte på så mycket mer. Det går alltid att fråga om jag har varit för kryptisk.
Trevlig sommar!
Bävern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback