Lördagsmys med K

K tog sig tid från sitt fullsatta schema för att komma och hälsa på dvärgpinschern Harry, det nyaste tillskottet i vår familj, innan hon var tvungen att rusa vidare till sitt jobb. Efter lite te tog vi ut lillkillen på promenad runt sjön vilket uppskattades, kanske framförallt av Harry själv.  Både han och jag blev bortskämda idag, eftersom K också hade med sig en (eller faktiskt tre) lite för tidiga födelsedagspresenter: ett superfint magnetbokmärke i Jane Austen-anda, boken Listan - ditt liv i listor och, efter ett byte, Shantaram av Gregory David Roberts som jag varit sugen på att läsa sedan den kom ut. Även "Listan" kändes som en fullträff; som jag nämnt tidigare känner jag ofta ett behov av att strukturera saker i listor, och vad passar då bättre än en bok där jag kan strukturera mitt liv i listor? Medan K nu sliter i sitt anletes svett har jag alltså sysselsatt mig med att fundera över bland annat "tuffa saker jag gjort" och "rebelliska saker jag gjort i tonåren" (inte så lång, den listan), bläddra i Shantaram och öppna och stänga min nuvarande läsning vid sidan jag markerat med bokmärket (det funkar!). Så tack för de fina presenterna och för en supertrevlig lördag, K! :)

Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

Magnetbokmärke, hur funkar det? Aldrig hört talas om!

SV: Det blev lugnt för oss också^^ invigde grillen, det var verkligen urgott^^//Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback