Bokslut 2010

Slutet på året närmar sig och det är dags att sammanfatta vad man har hunnit med bokåret 2010. Inte en särskilt lång lista, men jag försvarar mig med att flera av böckerna är runt 800 sidor, för att inte tala om Shantaram med närmare 1000. Och så har ju plugget tagit upp mycket tid...


LÄST 2010:

The Historian av Elizabeth Kostova

Vem var Dracula? av Radu Florescu

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

The Uncommon Reader av Alan Bennet

The Importance of Being Earnest av Oscar Wilde

Ay, Carmela av José Sanchis Sinisterra

A Crown of Swords av Robert Jordan

Pedro Páramo av Juan Rulfo

The Island of Dr Moreau av HG Wells

The Time Machine av HG Wells

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Björn Sortland

Snow In August av Pete Hamill

Shantaram av Gregory David Roberts

The Path of Daggers av Robert Jordan

Stadshuset i Stockholm av Mats Wickman

Winter's Heart av Robert Jordan

Life of Pi av Yann Martel

Crossroads of Twilight av Robert Jordan

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson

The Hound of the Baskervilles av sir Arthur Conan Doyle

Robert Jordans böcker har ingen länk till min recension eftersom jag inte recenserade dem. Det är faktiskt andra gången jag läser igenom serien och mitt intryck av dem är därför inte så fräscht att jag känt för att recensera dem. Men faktumet att jag orkat läsa dem två gånger kanske är omdöme nog? Jordans verk är episkt, och alla som kallar sig fantasyälskare måste ha läst dem :)

Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Imponerande! Har inte lyckats beta av EN (1) tegelsten under gångna året man snart blir det andra tider :-D

22 plusgrader på balkongen

2011-01-11 @ 19:25:15
Postat av: Den Gamle

Imponerande! Har inte lyckats beta av EN (1) tegelsten under gångna året man snart blir det andra tider :-D

22 plusgrader på balkongen

2011-01-11 @ 19:26:15
Postat av: Bävern

haha jo men den tegelstenen är Tegelstenen med stort T :) läste mailet, låter som om ni har det oförskämt bra! vi mår här också, skulle bara önska oss lite av ert väder ;)

Postat av: Bävern

jo men den tegelstenen är ju Tegelstenen med stort T! :) läste mailet, låter som om ni har det oförskämt bra därnere! vi mår här med, skulle önska oss lite av ert väder bara ;)

2011-01-12 @ 22:59:11
URL: http://baver.blogg.se/
Postat av: Bävern

jo men den tegelstenen är ju Tegelstenen med stort T! :) läste mailet, låter som om ni har det oförskämt bra därnere! vi mår här med, skulle önska oss lite av ert väder bara ;)

2011-01-12 @ 23:00:07
URL: http://baver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback